Kunsten at vælge folk fra: Find din niche og få større succes på SoMe

Jeg er netop blevet færdig med en coaching session med en sej kvindelig musiker. Vi kom ind på dét her med ikke at være så bange for at vælge en niche på sociale medier.

Altså... Kunsten at vælge folk fra.

Det kan føles nærmest unaturligt.

Vi er nemlig mange i et... noget crowded... kulturliv, der er så frygtelig vant til at skulle behage ALLE, der viser den mindste interesse for os.

Men det er faktisk bedre, hvis vi lader være.

Som du måske ved, har jeg særligt 4 emner, jeg taler om på mine kanaler:

  1. Fundraising
  2. SoMe og marketing for kreative
  3. Iværksætteri og mit liv som #mompreneur
  4. Mindset og motivation ift. samspillet mellem Kunst >< Business

 

Modet til at stå ved sin kerne - for sit publikums skyld

Min pointe med niche er...

Måske følger du mig især på grund af min "mompreneur" vinkel.

Sandsynligvis fordi du selv er kvinde og synes det er fedt at have én at spejle sig i, når det kommer til at koble kunst, familie og business.

Måske følger du mig på trods(!) af dette.

Altså, skipper henover mine stories eller blogindlæg omkring livet som mor, for du er her for at høre om, hvordan du kan blive federe på Instagram, eller skabe en bæredygtig business.

Det har jeg det helt perfekt med. Alle må tage så meget eller lidt værdi de kan finde hos mig.

Men jeg har én bestemt type person i tankerne, når jeg laver mit indhold. En person, der ligesom mig, arbejder på at skabe en spændende, økonomisk bæredygtig karriere som kreativ

- og insisterer på, at dét sagtens kan harmonere med et familieliv.

Det er den person, jeg måler værdien af mit indhold op af.

- udover min egen vurdering, selvfølgelig.

Ikke ALLE andres vurdering.

For man skal turde at føre an, når man har en profil som Culture Crush, hvor jeg både underviser og viser en retning for os kreative.

Selvfølgelig, hvis indholdet slet ikke resonerer, så er det tilbage til tegnebrættet. Det er jo dig, kære følger, som jeg er her for at styrke.

Netop dét er balancen mellem at føle sig tilpas i sin faglighed og erfaringer, og samtidigt være nysgerrig på at blive bedre.

Men lad for Guds skyld være med at sidde fast i kun én af de to ender.

Du kan sagtens stå trygt og solidt i dét du gør godt og vise dine ligesindede, hvad der har virket for DIG og dine kunder/klienter/kolleger…

Uden at hverken tro eller påstå, at det skal virke for alle.

 Fokuser på dem, du kan gøre en forskel for. Glem alle de andre, der har deres egne veje de skal gå.

Som det kendte Dita Von Teese citat siger:

“You can be the ripest, juiciest peach in the world, and there's still going to be somebody who hates peaches

Du er lige dér, hvor du skal være og din styrke er netop, at du er DIG.

Dyrk det, nørd det og del det med dine "people".

 


Kender du nogen, der kunne få glæde af dette budskab?

Share the love!

Og husk at tagge, så jeg kan stalke det, du laver @culturecrushdk

Close

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få en "heads up", før næste workshop

Pssst... Jeg hader også SPAM. Forvent udelukkende mails med masser af inspiration, viden og gode tilbud.