5 content-ideer til kunstnere og musikere

sociale medier Aug 01, 2021

"... Men jeg har jo ikke noget at dele!?"

... Et statement mange kunstnere og kreative jævnligt tænker, når deres følgere på SoMe igen ikke har hørt noget i nogle uger.

Men det behøver faktisk ikke at være så svært hele tiden.

Er du træt af altid at være et post bagud?

Så er dette blog post til dig.

 

5 forslag til SoMe posts

Der hjælper dig med at bygge en stærkere connection til dit publikum

 

#1 Introducer dig selv

Vil du gerne tiltrække følgere, der ikke kun er dine venner og familie..?

Så husk at (gen)introducere dig selv løbende, så nye følgere også kan lære dig at kende. Du har vakt deres interesse, men du er stadig en fremmed.

 

#2 Del en fanhistorie

For mange af os kreative er mødet med vores publikum det aller-aller-bedste!

Del en historie om en fan eller kunde, der gjorde særligt stort indtryk på dig. Dét fortæller meget om dig som person og kunstner.

Oplagt CTA: "Del en oplevelse du har haft med min musik/kunst"

 

#3 Din kreative rejse

Fortæl hvad der fik dig igang med at lave din kunst eller musik... Eller - også spændende for dine følgere - fortæl om, hvor du er på vej hen...

 

#4 Dine inspirationskilder

Del hvem du er inspireret af i dit arbejde. Husk at tagge dem, så de lægger mærke til dig ;-) (både i posts og stories)

Spørg gerne ind til, hvem dine følgere er inspireret af og få et indblik i deres (andre) interesser.

 

#5 Favoritcitat

Del et favoritcitat, en frase fra din sang eller bog, eller lignende...

Vigtigt: Husk at fortælle hvorfor lige denne tekst er vigtig for dig. Din personlige fortælling er mere spændende end enhver tekst.

 

Altid et post forud, i stedet for bagud

Jeg ser en del af mine klienter og kunstnerkolleger gå til dét med SoMe indhold meget ad hoc

Det kan lyde som "jeg hygger mig bare med instagram"

Men denne "hyggelige" tilgang skaber i virkeligheden en del frustration og stress.

For du er altid et post bagud...

Og du ser ingen synlige resultater...

 

Siden jeg lærte at arbejde mere strategisk med mit indhold og fik ændret mit mindset omkring, hvad SoMe i det hele taget kan bruges til...

- udover "behind the scenes" materiale og "nyt projekt ude"

 

... Så er mit indhold blevet:

- mange gange federe for mine følgere

- mange gange sjovere at lave for mig

- en måde, jeg skaber reelt salg i min forretning.

Ikke kun et flygtigt indblik i min hverdag.

 

Har du lyst til at lære, hvordan du altid er flere posts forud

- i stedet for bagud? 

Og hvordan du undgår det store spørgsmål "hvad skal jeg nu dele?"

 

Så kom med på den online workshop, jeg laver på torsdag d. 5. august.

Her dykker vi ned i, hvordan man med få virkemidler kan lave effektive SoMe-kampagner rundt om f.eks. udgivelser eller launches.

Teknikker du også kan bruge i dit daglige arbejde med indhold til sociale medier.

 

For let's face it...

Det er faktisk et arbejde.

Et særligt vigtigt stykke arbejde, der er medvirkende til, at du og jeg kan leve af vores kreativitet.

 

Er du i tvivl om workshoppen er noget for dig?

Send mig en DM på Instagram @culturecrushdk

 

Hvis du bare er klar til at komme igang, så klik på linket 👇

Tilmelding: https://www.culturecrush.dk/offers/RvDAcsRn/checkout

Close

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få en "heads up", før næste workshop

Pssst... Jeg hader også SPAM. Forvent udelukkende mails med masser af inspiration, viden og gode tilbud.